کد خبر: ۵۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

جنرال موتورز با احتیاط ایده ای را رها می کند که 5 سال به آن امید بسته بود

جی ام، یکی از سه غول خودروسازی دیترویت، نمی خواهد در رقابت از خودروسازان نوظهور عقب بماند از این رو در برخی از خدمات خود بازنگری می کند.
به گزارش خودروکار، اولین قربانی خانه تکانی جنرال موتورز برای عقب نیفتادن از تسلا و مک-ایی فورد، اپلیکیشن مارکت پلیس MarketPlace است که از سال 2017 به جدیت دنبال می شد. حال جنرال موتورز تصمیم دارد که این اَپ را رها کند. این برنامه نرم افزاری روی داشبورد خودرو به صاحبان خودروهای جی ام (از جمله برندهای شورولت، جی ام سی،‌کادیلاک و بیوک) این اجازه را می داد که کالا و خدمات را حین رانندگی سفارش بدهند و پول آن را پرداخت کنند.

استفانی اوبندورفر Stephanie Obendorfer در پاسخ ایمیلی به وبسایت خبری TheStreet گفته است: «جنرال موتورز به طور منظم و دائم خدمات خود را ارزیابی می کند و آن بخش از کالا و خدماتی که لازم ببیند از گردونه خارج می کند. برای تأمین نیازها و خواسته های در حال تغییر صاحبان خودرو و ترجیح های آنها، جنرال موتورز تصمیم دارد خدمات مارکت پلیس را متوقف کند. از اواسط ماه مارس 2022 اپلیکیشن مارکت پلیس از مجموعه اپلیکیشن های مای بیوک، مای شورولت، مای جی ام سی، مای کادیلاک حذف خواهد شد.»

وی همچنین این جمله را اضافه کرد که: «صاحبان خودرو نیازی به انجام هیچ اقدامی ندارند و پایان خدمات مارکت پلیس به طور خودکار انجام می شود.»

البته استفاده از این اپ تاکنون برای مشتریان خودروهای جی ام رایگان بوده و هزینه ای در بر نداشته است.

مشتریان جی ام با استفاده از این اَپ می توانستند نزدیک ترین فروشگاه،‌ جایگاه پمپ بنزین و کالا و خدمات دیگر را روی صفحه لمسی داشبورد خود ببینند و از آنها خرید کنند یا سفارش خرید بدهند. برای این منظور کمپانی جنرال موتورز شراکت زیادی با کمپانی های مختلف از جمله استارباکس، اکسان موبیل، دانکین دوتات، شل، اَپل بیز، دلیوری دات کام و آی هاپ ایجاد کرده بود تا خدمات آنها را روی داشبورد خودروهای خود ارائه دهد.

4 میلیون صاحب خودرو این امکانات را از دست می دهند.

جنرال موتورز دلیل رها کردن این خدمات را بیان نکرده است. اما این تصمیم می تواند به دلایل مختلفی باشد. از جمله ممکن است که این خدمات سودآوری لازم را نداشته و با شکست مواجه شده یا آن که مطابق با انتظارات پیش نرفته است.

مری بارا و هم تیمی های او امید بسته بودند که این خدمات بتواند در رقابت با سایر خودروسازان، دست بالاتر ایجاد کند و به احتمال زیاد به سودآوری برسد. اما دیری نگذشت که مارکت پلیس به منشأ اختلاف نظر تبدیل شد. منتقدان این اَپ می گویند که چنین نرم افزارهایی توجه راننده را کاهش می دهد و از ایمنی می کاهد چون رانندگان حین رانندگی سفارش گذاری می کنند. آنها این اَپلیکیشن ها را کاهش دهنده ایمنی خودرو معرفی می کنند. البته جنرال موتورز این اتهام را انکار می کند. و می گوید: «[جی ام] به دستورالعمل ها و آیین نامه های ایمنی خودرو پاینبند است و خود نیز قوانین و مقررات داخلی در زمینه ایمنی دارد. سامانه های ساخت این شرکت کمترین حواس پرتی را مد نظر دارند و به رانندگان کمک می کنند که چشم از جاده و مسیر برندارند.»


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار